
Kvíz: Viete rozoznať základné princípy vplyvu?
V tomto kvíze sa zameriame na 6 základných princípov vplyvu (podľa Cialdiniho). Viac si o nich môžete prečítať v článku: 6 dôležitých princípov ovplyvňovania
Priradťe ku každému výroku princíp, podľa ktorého funguje. Vyberte tú odpoveď, ktorá sa hodí najviac.
Pozor, názvy princípov sú niekedy zavádzajúce. Dôležité je porozumenie princípu, nie podobnosť jeho názvu so slovami vo výroku 🙂
Záverečný prehľad
Správne zodpovedaných 0 z 12 otázok
Otázky:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
Informácie
Teraz môžete opäť spustiť kvíz.
Je nám ľúto, tento kvíz môžete skúsiť iba raz.
Kvíz sa spúšťa...
Musíte sa prihlásiť, aby ste mohli začať kvíz.
Aby ste mohli vyplniť tento kvíz, musíte najprv spraviť tento:
Výsledky
Odpovedali ste správne na 0 z 12 otázok
Čas vypršal
Kategórie
- Nekategorizované 0%
-
V tomto kvíze ste trénovali svoju schopnosť rozpoznať 6 základných princípov vplyvu.
Pravidelný tréning tejto schopnosti vám pomôže lepšie a ľahšie rozpoznávať manipuláciu v každodenných situáciách a v reklame.
Prispej k zlepšeniu otvorenej hry.
Napíš nám do komentára, s čím si mal ťažkosti a čo ti naopak išlo dobre. Ak máš zaujímavý nápad, ako vylepšiť kvízy alebo ťa napadla zaujímavá kvízová otázka, napíš nám ju. Pomôžeš tak k vylepšeniu stránky.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- Zodpovedané
- Označené otázky
-
Otázka 1 / 12
1. Otázka
Poznáte z TV.
Správne
-
Otázka 2 / 12
2. Otázka
Najobľúbenejší na svete.
Správne
-
Otázka 3 / 12
3. Otázka
Špecialista na životné poistenie a dôchodky.
Správne
-
Otázka 4 / 12
4. Otázka
Len do vypredania zásob!
Správne
-
Otázka 5 / 12
5. Otázka
Za každý nákup u nás získate plyšové zvieratko.
Správne
-
Otázka 6 / 12
6. Otázka
Darček pre Vás, za Vašu dôveru.
Správne
-
Otázka 7 / 12
7. Otázka
Pivo pre správnych chlapov.
Správne
-
Otázka 8 / 12
8. Otázka
Akcia pre zarytých fanúšikov!
Správne
-
Otázka 9 / 12
9. Otázka
Z každého nákupu podporujeme detské domovy sumou 1 euro.
Správne
-
Otázka 10 / 12
10. Otázka
Myslíme na udržateľný rozvoj.
Správne
-
Otázka 11 / 12
11. Otázka
Klinicky testované.
Správne
-
Otázka 12 / 12
12. Otázka
Akcia potrvá už iba do konca týždňa.
Správne
Az som sa zapotil jak to bolo dlhe 😉
Mne sa to veľmi páčilo, určite by ma potešilo viac takýchto dlhších kvízov, kde nie je také jednoduché zapamätať si všetky odpovede, ako pri krátkych(kde mám už pocit, že väčšinu viem naspamäť) 😉
Nepostrehla som princip zavazku a doslednosti, ostatne dobre 🙂
10/12.
Plysove zvieratko: Nevedel som, ze reciprocita sa uplatnuje aj spatne. Myslel som si, ze manipulator nam musi dat nieco najprv.
TV: Povazoval som TV za autoritu :D. Pre mnohych ludi totiz nou je 😉
Suhlasim, ze niektore priklady sa mozu hodit aj na viacere principy – a v realite to tak takmer vzdy je. Snazili sme sa do kvizov vyberat “typicke” priklady, ale aj tak ich mozeme vnimat inak.
Z mojho pohladu je TV najma o socialnom schvaleni, pretoze argument je akoby postaveny na tom, ze “ked je to v televizii, tak to vidi a suhlasi s tym vela ludi, a preto je to pravda”. Suhlasim tiez, ze vdaka tejto logike sa TV moze stat autoritou, ktoru ludia nespochybnuju. Rozmyslam, ze pridam autoritu ako druhu subeznu moznost. Vdaka za podnet 🙂
Co sa tyka plysoveho zvieratka, reciprocita moze vzniknut aj na zaklade “slubeneho”, casto napriklad pri uplatkoch rozneho typu. Napr.: “Ty mi daj X, a ja ti potom dam Y.” alebo “Ja ti dam X, a ty mi potom daj Y.”