3 Comments

  1. Veronika Pizano 18. novembra 2015 at 21:06

    Na iPade sa mi to nedalo priradit. Nechapem, preco je charita princip oblubenosti a osobnosti zas princip socialneho schvalenia :/ ak ide o maraton, logika toho, ze preco si „organizator“ nekupi tie miesta sam, mi nesedi.

    Reply
    1. Michal Šoltés 19. novembra 2015 at 0:02

      Niektoré pluginy zatiaľ bohužiaľ nespolupracujú so všetkými zariadeniami. Pozrieme sa na to.
      Ku príkladu s charitou – princíp obľúbenosti stavia na predpoklade, že človek, ktorý robí veci, ktoré sú považované za „dobré“, je dobrý. Charita je spravidla považovaná za „dobrú“ vec, a preto ten, kto ju robí, má väčšiu šancu byť považovaný za „dobrého“ (dôveryhodného, atď..).
      Samotný princíp obľúbenosti nie je manipulatívny, ani „zlý“. V príklade v kvíze sa nedá povedať, či sa jedná o manipuláciu, pretože nepoznáme pozadie (nepoznáme napr. zámer autora výroku). Princíp obľúbenosti však aj tu pôsobí, pretože je použitý ako argument pre zaplatenie vstupného.
      Osobnosti nie sú princíp sociálneho schválenia, sú princíp autority. Princíp sociálneho schválenia je „Väčšina bežcov sa už prihlásila“. (Ak obaja myslíme tento príklad.)
      Súhlasím, že logika „prečo si to nekúpi sám“ by v prípade maratónu bola skôr napr.: „tak prečo sa mi tak veľmi snaží ponúkať tieto miesta, keď sú také lukratívne“.

      Reply
      1. Veronika Pizano 19. novembra 2015 at 23:49

        Jasne, dakujem za vysvetlenie, uz to chapem.

        Reply

Leave A Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *