
Kvíz: Manipulatívne techniky v hádke
Záverečný prehľad
Správne zodpovedaných 0 z 3 otázok
Otázky:
- 1
- 2
- 3
Informácie
Teraz môžete opäť spustiť kvíz.
Je nám ľúto, tento kvíz môžete skúsiť iba raz.
Kvíz sa spúšťa...
Musíte sa prihlásiť, aby ste mohli začať kvíz.
Aby ste mohli vyplniť tento kvíz, musíte najprv spraviť tento:
Výsledky
Čas vypršal
Získali ste 0 z 0 bodov, (0)
Kategórie
- Nekategorizované 0%
V tomto kvíze ste si vyskúšali rozoznávanie konkrétnych manipulatívnych techník. Vďaka tomu zvyšujete svoju citlivosť na manipuláciu v každodenných situáciách.
Prispej k zlepšeniu otvorenej hry.
Napíš nám do komentára, s čím si mal ťažkosti a čo ti naopak išlo dobre. Ak máš zaujímavý nápad, ako vylepšiť kvízy alebo ťa napadla zaujímavá kvízová otázka, napíš nám ju. Pomôžeš tak k vylepšeniu stránky.
- 1
- 2
- 3
- Zodpovedané
- Označené otázky
- Otázka 1 / 3
1. Otázka
Ondrej a Hana sa hádajú. Obaja používajú manipulatívne techniky. Zoraďte vety v dialógu do správneho poradia, keď viete, že techniky boli použité v poradí: Jednoduchá väzba, hodnotenie, otrávená studňa, odvolávanie sa na autoritu, bagatelizácia, blokáda.
- Ondrej: Čím viac sa snažíš zatĺkať, tým viac je jasné, že nemáš čisté svedomie...
- Hana: To vôbec nie je pravda! Si odporný!
- Ondrej: Ja ti už vôbec nemôžem veriť. A ak nechceš, aby som ťa považoval za úplnú klamárku, tak mi hlavne zase netvrď, že si ku mne úprimná!
- Hana: Prestaň s tým! Párový poradca nám predsa jasne povedal, že toto nikam nevedie!
- Ondrej: Na to ti kašlem! Vôbec nejde, čo nám ten idiot radil, ale o to, čo sa stalo včera.
- Hana: Ja sa o tom proste odmietam baviť a hotovo! Je to pod moju úroveň.
- Otázka 2 / 3
2. Otázka
Na oddelenie reklamácií prišiel nahnevaný klient. Zoraďte vety v jeho rozhovore s pracovníkom oddelenia tak, aby techniky boli použité v poradí: Taktika drsného muža, apel na súcit, apel na férovosť, efekt ukotvenia, osobná záruka, blokáda.
- Klient: Dopredu vás upozorňujem, že kým moja reklamácia nebude riadne uznaná, tak sa odtiaľto nepohnem ani krok!
- Pracovník: Pane, pekne poporiadku prosím Vás. Stojím tu už osem hodín a ďalšie štyri mám ešte pred sebou...
- Klient: Pokiaľ viem, tak mojím právom je, aby ste so mnou zaobchádzali rovnako ako s každým iným zákazníkom!
- Pracovník: Viete vôbec o tom, že v 80% prípadov si užívateľ spôsobí škodu na tomto druhu výrobku sám?
- Klient: O čom to tu hovoríte? Ja som si stopercentne istý, že moja reklamácia je oprávnená!
- Pracovník: Pane, keď sa so mnou budete baviť týmto spôsobom, tak sa nikam nedostaneme!
- Otázka 3 / 3
3. Otázka
Pani Nováková sa prišla sťažovať k susedom Kováčovcom na hlasnú hru ich syna na trúbke. Zoraďte časti dialógu, keď techniky boli použité v poradí: Otrávená studňa, princíp reciprocity, princíp záväzku a dôslednosti, blokáda, hodnotenie, lavínový argument. (Pani Nováková hovorila aj viackrát za sebou.)
- Pani Nováková: Pán Kováč, každého slušného človeka snáď napadne, že hrať na trúbu vo večerných hodinách nie je absolútne vhodné!
- Pán Kováč: Pozrite, vy ste minule potrebovali dokončiť stavebné úpravy a my sme vám v tom nebránili. Teraz zase má môj syn má o dva dni koncert a potrebuje cvičiť...
- Pani Nováková: Sám ste minule na domovej schôdzi povedali, že pokoj v dome je pre vás prioritou, tak si stojte za svojím slovom!
- Pán Kováč: Pozrite, desať hodín ešte nie je, takže sa tu v podstate nemáme o čom baviť.
- Pani Nováková: To som si o vás nemyslela, že ste až takýto hrubý, pán Kováč...
- Pani Nováková: Nehovoriac o tom, čo si z toho zoberie váš syn. Teraz mu dovolíte rušiť hrou na trúbku, nabudúce si pustí hlasnú hudbu a v puberte sa potom nečudujte, keď vám zrazu do bytu príde do bytu horda teenagerov na párty!
Hádky – to je asi komunikácia plná techník. Naučiť sa asertívne hádať 😮 🙂
Vlastne, to potom už ani nie je hádka. V hádke stoja dve strany proti sebe. A ak som asertívna, už nebojujem s nikým o nič? Vlastne bojujem, ale podľa fér pravidiel?
Predstavujem si hádku na taliansky spôsob. Je mi to sympatickejšie ako nepriame spôsoby.
Skoda, ze mi to nejde presuvat na telefone