
Kvíz: Ako povedať nadriadenému svoj názor bez toho, aby ste sa museli báť o miesto
Záverečný prehľad
Správne zodpovedaných 0 z 4 otázok
Otázky:
- 1
- 2
- 3
- 4
Informácie
Teraz môžete opäť spustiť kvíz.
Je nám ľúto, tento kvíz môžete skúsiť iba raz.
Kvíz sa spúšťa...
Musíte sa prihlásiť, aby ste mohli začať kvíz.
Aby ste mohli vyplniť tento kvíz, musíte najprv spraviť tento:
Výsledky
Odpovedali ste správne na 0 z 4 otázok
Čas vypršal
Kategórie
- asertívne reakcie 0%
-
V tomto kvíze ste mali možnosť otestovať svoju schopnosť asertívne komunikovať.
Pravidelný tréning tejto schopnosti vám pomôže lepšie a ľahšie dosahovať tzv. win-win situácie, kedy nevyhrávate len vy, ale aj protistrana.
Vďaka tomu sa zlepšujú vaše vzťahy ako aj životná spokojnosť.
Prispej k zlepšeniu otvorenej hry.
Napíš nám do komentára, s čím si mal ťažkosti a čo ti naopak išlo dobre. Ak máš zaujímavý nápad, ako vylepšiť kvízy alebo ťa napadla zaujímavá kvízová otázka, napíš nám ju. Pomôžeš tak k vylepšeniu stránky.
- 1
- 2
- 3
- 4
- Zodpovedané
- Označené otázky
-
Otázka 1 / 4
1. Otázka
Šéf k vám prišiel celý nadšený s nápadom, ktorý podľa neho zefektívni pracovanie s dátami v celej firme. Chce po vás, aby ste vytvorili tabuľku v exceli, do ktorej budete musieť ručne nahodiť údaje, ktoré sú na firemnom intranete v rôznych súboroch. Je to otrocká práca, ktorú by podľa vášho názoru najlepšie zvládlo IT oddelenie. Ako poviete šéfovi, že nápad s excelom je zlý a neefektívny a to bez toho, aby ste ho urazili?
Správne
Výborne. Zatiaľ to vyzerá dobre 🙂
Nesprávne
Pochopenie správnej odpovedi nájdeš v článku: Ako podať kritiku a nenarobiť si nepriateľov. (odporúčame otvoriť si to v novej karte)
-
Otázka 2 / 4
2. Otázka
Váš nadriadený za vami príde s novým brilantným bodom programu do už pripravenej prezentácie. Bohužiaľ, je už neskoro na to, aby ste to do prezentácie zapracovali jeho nápad a nepresiahli tak časový limit. Ako mu poviete, že bod nestíhate do prezentácie zapracovať?
Správne
Správna odpoveď. Tešíme sa s tebou 🙂
Nesprávne
Hľadajte riešenie situácie, v ktorej ste si navzájom rovnocenní partneri.
-
Otázka 3 / 4
3. Otázka
Jednou z vašich úloh je zhromažďovať analyzovať reporty na konci týždňa. Tieto reporty vám posielajú všetci zamestnanci vášho oddelenia vrátane pána Silného, ktorý je jeho riaditeľom. Nedávno sa však obsah reportov zmenil. Pridali sa nové kolónky, ktoré treba vyplniť. Staré reporty vypĺňal pán Sliný ukážkovo. V tých nových však vynecháva nové údaje, ktoré vám potom pri analýze chýbajú. Tieto nedostatky vás okrádajú o čas, ktorý ste mohli stráviť oveľa efektívnejšie, čo vás dosť štve. Počas obedňajšej prestávky sa stretnete s pánom Silným v kuchynke. Ako mu poviete o nedostatkoch v reportoch?
Správne
Zjavne už máš skúseností s podobnými jednaniami, pretože tvoja odpoveď je správna. 🙂
Nesprávne
Správna odpoveď sa dá nájsť podľa toho aké emócie prežívate.
-
Otázka 4 / 4
4. Otázka
Vedúci tímu sa po vystúpení pred vedením pýta svojej podriadenej pani Milej: „Aký som bol?“ Pani Milej sa nepáčilo, že si jej nadradený privlastnil a vydával nápady celého tímu za svoje. Ako mu to má povedať tak, aby ho neurazila?
Správne
Skvelá odpoveď. Už len treba dokočiť kvíz. 🙂
Nesprávne
Skúste precítiť jednotlivé možnosti. Čo pri nich cítite?
Ja osobne by som v tretej otázke nepouzila ani jednu z možnosti. Povedala by som niečo v zmysle: Sefe, uz sme si s kolegami pomaly zvykli na nové požiadavky na vyplnanie reportu. Keďže viem ako si vážite precíznosť, myslím, ze ste mi zaslali len draft reportu, nakoľko niektore kolónky nie su vyplnené. Mohli by ste mi prosím poslať správnu verziu?
Zuzi, to znie fakt dobre :). Ja osobne by som pre istotu povedala “kompletnu verziu” namiesto “spravnu verziu”, teda hlavne ak by bol sef urazlivy – aby mu to neznelo, ze ho nepriamo obvinujem, ze predtym poslal nespravnu.
Keď tak rozmýšľam, možno by stačilo v tej tretej situádii na začiatok povedať: “Pán Silný,môžem na chvíľku? Prišiel mi váš report a keď som ho otvorila, tak bol vyplnený, no boli tam prázdne kolónky číslo päť a sedem.” A počkať na jeho reakciu. Pravdepodobne by sa čudoval a vysvetlil, že k tomu došlo omylom alebo by rovno povedal, že to doplní a pošle.
Je to jednoduché, treba sa pozrieť a uvažovať podľa správnej asertivity, síce nie vždy to môže vyjsť, potom ďalej reagovať podľa situácie.
Sranda je to, že sa dá jednoducho odpovedať správne, aj keď som si čítal len odpovede 🙂
Z mojho pohladu je 3 absolutne spravne, aj vsetky ostatne. Problem je, ze sa vsetky daju lahko uhadnut. Preto by som aspon jednu z nespravnych odpovedi dala velmi podobnu, aby bolo tazsie hadanie. Inak skvela stranka – hned sirim dalej. Good luck !
Ďakujeme za spätnú väzbu. Radi vypracujeme aj zložitejší kvíz na túto tému. Zatiaľ môžete trénovať v iných náročnejších kvízoch zameraných na iné komunikačné témy.
Odpovede už v prvej otázke sú manipulatívne.
Šéf vkladá dôveru do zamestnanca, s ktorým chce zefektívniť prácu vo firme. Požiadal ho o vyplnenie excel tabuľky s údajmi s ktorými chce ďalej pracovať. Podľa mňa je to česť pre zamestnanca, že šéf s nim takto komunikuje.
Pre schopného zamestnanca nemôže byť problém napísať si vlastný program aby vycucol dáta z jemu dostupných dokumentov, respektíve sa oficiálne spojiť s IT oddelením aby mu so získaním údajov v dátovom tvare z rôznych dokumentov pomohli.
Podľa mňa prvá odpoveď hovorí, že zamestnanej nedokáže rozoznať rozdiel medzi získavaním konkrétnych dát a ich vyhodnocovaním pre zvýšenie efektivnosti.
Druha odpoveď znamená, že zamestnanec je dobrý manažér. Akceptoval úlohu od šéfa a po svojej línii ju zrealizuje/splní.
Tretia odpoveď je odpoveď zamestnanca typu „dajte mi lidi ja to udelám“.
Na jednej strane sa ohradzuje pred zadávaním práce od šéfa na druhej strane si nárokuje na zadávanie práce IT oddeleniu ako keby ich šéf.
Jozef súhlasím, že sa dá celá prvá otázka (zadanie) vnímať ako česť pre zamestnanca od jeho nadriadeného. Možno som nepopísal v otázke úplne jasne klasické správanie šéfa. Má sa jednať o šéfa, ktorý má veľa “skvelých” nápadov, aspoň on si to o nich myslí. Zadáva ich však ľuďom, v ktorých kompetencii nie je riešiť dané situácie. Sám šéf je však celý čas presvedčený o tom, že ten jeho nápad je veľmi šikovný a že sa to musí urobiť tak ako on chce. Vaše nastavenie je také, že súhlasíte s nápadom šéfa a myslíte si, že sa to dá spraviť efektívnejšie, keď to spraví niekto iný (v tomto prípade IT, keďže oni vedia vytvoriť program, ktorý dokáže vyťahovať dáta z datábazy, čo vy urobiť neviete). Cieľom zadania nie je vyriešiť problém, ale skôr povedať šéfovi, že nie ste podľa vás ten najvhodnejší kandidát na túto prácu a povedať mu to tak, aby sa neurazil a nevybíjal si svoju zlosť na vás neskôr. Dáva to teraz väčší zmysel?
Pre schopného zamestnanca nemôže byť problém napísať si vlastný program aby vycucol dáta z jemu dostupných dokumentov – osobne mi príde táto veta, ktorú ste tu použili manipulatívna, keďže je v nej použité hodnotenie – pre schopného zamestnanca nemôže byť problém. Príde mi to tak, že kto nevie napísať takýto program potom nie je schopným zamestnancom?
Čo sa týka manipulatívnych odpovedí, ktoré popisujete, tak k nim sa momentálne neviem vyjadriť, keďže ich poradie je vždy náhodné a teda netuším aké poradie odpovedí ste mali, keď ste komentár písali.
Súhlasím s tým, že keby v otázke bolo uvedené pracovné zaradenie podriadeného bolo by riešenie jednoznačné. Napríklad keby to bol umývač okien. Tak prijateľná odpoveď by bola, že to nie je pracovná úloha pre neho. Ak by bol napríklad poradca šéfa alebo jeho asistent, tak by bola prijateľná odpoveď typu áno excelovú tabuľku vyplním. To či ju bude vypĺňať otrocky prepisovaním alebo zužitkuje svoje programátorské alebo manažerské schopnosti a prácu si zoptimalizuje, to je výsledok len jeho schopností.
Ked citam odpovede, viem urcit spravnu a vravim si, to by bolo super, keby ma to takto napadlo aj same odseba 🙂
Dobre, ale dosť som musela premýšľať. Kedysi som išla na všetko priamo, bez okolkov, často aj tvrdo a drsne. Nechápala som vtedy, čo je na tom nie v poriadku.