Blog

jan
28

Kvíz: Riaditeľ žiada nadčasy

Kvíz simuluje dialóg medzi zamestnancom a riaditeľom. Vyskúšajte si ako rôzne môže takýto dialóg dopadnúť. Tip: Pri testovaní si predstavte, že ste reálne v koži zamestnanca.  

DETAIL
jan
28

Kvíz: Rozpoznáš druhy komunikácie?

Za tri základné komunikačné štýly sa považujú asertivita, agresivita a pasivita. Pozorne čítajte otázky a označte ten štýl, na ktorý sa otázka pýta.

DETAIL
jan
23

Ako sa líši asertívna komunikácia od agresívnej

Pod pojmom asertivita si treba predstaviť schopnosť, spôsob komunikácie, ktorý vedie k spokojnosti všetkých zúčastnených strán. Znamená to, že všetky strany dosiahnú víťazstvo.
Asertivita je teda stratégia vedenia rozhovoru k dosiahnutiu win – win situácie (víťazstvo – víťazstvo).
Win – win stratégia podporuje a upevňuje medziľudské vzťahy ako aj ochotu spolupracovať v budúcnosti.

DETAIL
nov
29

4 spôsoby komunikácie alebo ako môžete reagovať, keď vás niekto predbehne v rade

Predstavte si situáciu.
Tomáš čaká v rade u pokladni a ako väčšina ľudí aj on sa ponáhľa, aby sa stihol na čas vrátiť z obedovej prestávky.
Už sa blíži k plateniu, keď ho zrazu z ničoho nič drzo odstrčí zavalitý muž a postaví sa pred Toma do radu.
Ako môže Tomáš reagovať?

DETAIL
nov
19

6 dôležitých princípov ovplyvňovania

V roku 1984 publikoval Robert Cialdini knihu Vplyv.
Popísal v nej 6 dôležitých princípov ovplyvňovania.

Ktoré to sú a ako fungujú?

By Michal Šoltés | Články o komunikácii
DETAIL
nov
11

To vôbec nie je podstatné

Ľudia sa často vyhýbajú diskusiám o nepríjemných témach tým, že ich označujú za nepodstatné.

Čo môžeme robiť, ak sa chceme napriek tomu o týchto témach rozprávať?

By Michal Šoltés | Články o komunikácii
DETAIL
nov
07

O tomto sa rozprávať nebudeme!

Ľudia často blokujú komunikáciu, aby sa vyhli diskusii, ktorá im nevyhovuje.

Aké sú možnosti obídenia takejto blokády?

By Michal Šoltés | Články o komunikácii
DETAIL
nov
07

Čím viac X, tým viac Y

Čím viac sa o tejto technike dozviete, tým jednoduchšie sa proti nej budete vedieť brániť.

By Michal Šoltés | Články o komunikácii
DETAIL
okt
31

Otrávená studňa

Ako sa dá dosiahnuť, aby sme sa o určitej téme vôbec nerozprávali? A ako sa môžeme proti takejto manipulácii brániť?

By Michal Šoltés | Články o komunikácii
DETAIL
okt
26

Ako sa bežne manipuluje pomocou hodnotenia?

S hodnotením sa stretávame takmer každý deň. Jeho používanie však so sebou nesie rôzne riziká. Zistite, prečo je hodnotenie často neefektívne, čím ho môžeme nahradiť a ako sa proti nemu dá brániť.

By Michal Šoltés | Články o komunikácii
DETAIL
okt
26

Trikrát… a dosť!

Manipulatívna technika trojitého súhlasu je často pouźívaná najmä obchodníkmi. Spoznajte, ako vyzerajú jej rôzne formy a ako na ňu môžete asertívne reagovať.

By Michal Šoltés | Články o komunikácii
DETAIL

Otvorená Hra o. z.

E-mail: info@otvorenahra.sk

Telefón: 0948 126 533

Sídlo: Pečnianska 17, Bratislava, 85101

IČO: 50 30 48 44

DIČ: 2120306672

Be open s.r.o.

E-mail: info@otvorenahra.sk

Telefón: 0948 126 533

Sídlo: Košická 52/A, Bratislava, 82108

IČO: 52989160

DIČ: 2121261329

TOP